Registreer aanmelden
 
   
  Skip Navigation Links
Startpagina
Rentezoeker
Mijn rente op de voet
Bedrijvengids
Forum
Contact
 
 
Renteopdevoet.be - Forum  

◄ Alle rubrieken
◄ Terug naar 'Herziening woonkrediet'

tips voor herziening hypotheek
door rupke op donderdag 17 november 2011 - 18:42

Ben een leek in het bankgebeuren maar ben het volgende van plan :

Momenteel heb ik tot 2024 nog een uitstaand bedrag van juist 50.000 euro af te betalen aan 5.058 % vijfjaarlijks herzienbaar (beperkt variabel op een in 1999 afgesloten hypotheek) .

Er dringen zich het volgend voorjaar aan ons huis enkele drastische verbouwingen aan (vervanging volledig dak, gevelisolatie, vervanging keuken + badkamer enz...) We denken dus nog minstens het uitstaand bedrag bij te moeten lenen...

Vraag me nu af waar ik ,voordat ik naar mijn bank ga (ga waarschijnlijk bij fortis blijven) op moet letten en wat voor mij de beste en voordeligste formule zou zijn.. Zijn er verdoken kosten waar ik rekening mee moet houden,... En hoe zit dit met die groene leningen... Daar is het volgend jaar blijkbaar mee afgelopen? Ben 36..ze zeggen dat het fiscaal beter is de afbetalingstermijn op te trekken tot aan mijn pensioen (58?)...

Alvast bedankt voor de tips..
3825 keer bekeken - 1 antwoord(en)







tom
[ bankshopper ]
donderdag 17 november 2011
20:40
Door het nieuwe systeem na 2005 zal een volledige herziening van je lening waarschijnlijk interessanter zijn.

Als je sowieso bij je thuisbank blijft zal je onderhandelingspositie afzwakken. Ga eens rondkijken voor een lening van 100.000 euro op 20 jaar en wat dit je gaat kosten. Als je ergens een rentevoet van 4% kan krijgen is dit al voldoende reden om je lening te herzien.

Opnieuw kapitaal opnemen van het reeds afgeloste (bij je bestaande lening) zal minder interessant zijn omwille van de hoge rentevoet die je nu nog hebt.

Groene leningen zullen hoogstwaarschijnlijk niet blijven bestaan in hun huidige vorm.

Verdoken kosten zijn er niet echt. Als je van bank zou veranderen ga je een nieuwe SSV aan moeten gaan. De premies die daar aangerekend worden kunnen ook sterk verschillen.

Staar je dus niet blind op de rentevoet, maar kijk ook goed naar de premies voor de SSV.





  U moet zich aanmelden om te kunnen reageren op dit aanbod.


nog geen account?
 
Voorstel zoeken
Schuldsaldo toevoegen
Schuldsaldo zoeken

[ advertentie ]









www.renteopdevoet.be |  www.rodv.be |  disclaimer / gebruiksvoorwaarden |  adverteren
Renteopdevoet.be® - 2010