Registreer aanmelden
 
   
  Skip Navigation Links
Startpagina
Rentezoeker
Mijn rente op de voet
Bedrijvengids
Forum
Contact
 
 
Renteopdevoet.be - Forum  

◄ Alle rubrieken
◄ Terug naar 'Bankshoppen algemeen'

Traagheid Landbouwkrediet + TIP
door spock op donderdag 2 december 2010 - 19:51

Ik wacht nu al enkele maanden op een kredietaanbod van Landbouwkrediet.
De kredietaanvraag is van September.
Volgens de bankagent is het aanbod voor elke dag nu (dat is nu reeds een maand zo),

Er zou geen enkel probleem zijn met het krediet.

Had ik geweten dat ze zo traag waren zou ik natuurlijk elders gegaan zijn.

Ik zou iedereen die bij LBK een krediet aangaat en de dossierkosten niet kan weg onderhandelen sterk aanraden deze afhankelijk te maken van een antwoord binnen een bepaalde termijn, zelfs al is dit bvb. 3 maanden.

Iemand eenzelfde ervaring?
2833 keer bekeken - 6 antwoord(en)







spock
[ ]
dinsdag 7 december 2010
22:11
Nysanysa, heb je met specifieke personen op het hoofdkantoor contact gehad? Ik zou het appreciëren mocht u mij contacteren op: spockie@hotmail.be met deze info.

Ik wil ook benadrukken dat er niet noodzakelijk een verband is tussen de voorstellen die ik ingevoerd heb en mijn probleem (dus niet noodzakelijk dat kantoor). Zou je die opmerking over dat kantoor in je vorige post willen verwijderen?

Wat mij betreft is het hoe dan ook in naam van Landbouwkrediet dat de agenten werken, zonder enige beperking. Ik denk dat je met een bewijs dat ze beweren dat de andere een fout began heeft zeer sterk staat.

Er bestaat een klachtenprocedure, eerst intern (http://landbouwkrediet.be/nl/algemeen/artikelen/klachtenbehandeling), daarna bij ombfin.be



nysanysa
[ ]
dinsdag 7 december 2010
20:46
best Spock, we spreken hier over dezelfde branche in Elsene...

Inderdaad in September ook mijn offerte/voorstel verkregen (had daarvoor al een formeel krediet aanbod verkregen), maar mits 250 euro aan administratieve kosten zijn ze bereid een nieuwe offerte op te maken. Bank directeur ook vele malen aan de lijn gehad, dacht dat alles in orde was, maar wat bleek 2 weken terug bij de notaris, de ondertekende offerte is nooit aangekomen bij hoofdkwartier van LBK. Bank directeur verwijt LBK HQ and vice versa, ondertussen zitten wij wel met de gebakken peren. LBK HQ will offerte niet aanvaarden. Ongelofelijk maar waar. Bijna frauduleus als je het mij vraagt...
Nu is het kwestie om het zo snel mogelijk te ondertekenen bij de notaris, weliswaar aan de minder goede interest voet. Misschien onderneem ik later nog juridische stappen, alhoewel ik waarschijnlijk niets heb om op te staan. Feit blijft wel dat door een fout van LBK (ofwel bank directeur ofwel hoodkwartier) de klant de pineut is..


spock
[ ]
dinsdag 7 december 2010
18:27
Beste Nysanysa,
ik weet zelf niet wat te doen, dus je advies geven zal moeilijk zijn.
Intussen gelijkt mijn situatie op de jouwe.
Als antwoord op mijn kredietaanvraag krijg ik na bijna 3 maand een kredietaanbod aan een hogere rentevoet.
De agent heeft altijd (mondeling) verzekerd dat het krediet zal zijn zoals aangevraagd, tot wel 10 keer toe, hij gaat kijken met het hoofdkantoor wat er gedaan kan worden ... een ding is zeker, ik ga nog veel tijd ga verliezen !!!

Laat mij weten als je nieuws hebt.


nysanysa
[ ]
dinsdag 7 december 2010
16:31
Ik had een nieuwe offerte bedongen in September aan 3.48% (tweede krediet aanbod ondertekend aan 3.85%). Nu vorige week kom ik bij de notaris om de akte te ondertekenen, blijkt dat de ondertekende offerte nooit is verwerkt door hoofdkantoor in Brussel en dus dat ik bij mijn tweede krediet aanbod van 3.85% moet blijven! Heb dit vandaag vernomen!Hoofdkantoor belt mij vandaag op en dreigt ermee dat als ik daarmee niet akkoord ga ik de hele deal door het water valt! WAT MOET IK DOEN?

spock
[ ]
donderdag 2 december 2010
20:46
Het voorstel kreeg ik onmiddelijk.
Het is het formele kredietaanbod dat op zich laat wachten.
Ik kan mij niet voerstellen hoe men dit regelt met een opschortende voorwaarde van slechts 1 maand voor het verkrijgen van het krediet.

De agent zegt dat het probleem op het hoofdkantoor zit, en dat het hetzelfde is voor iedereen. Ik laat hem niet los, heb hem de laatste maand zeker 10 keer aan lijn gehad.

De (vaste) rentevoet die ik kreeg was zeer scherp, mijn compromis is intussen bijna 4 maand oud (augustus -> december) en ik denk (hoop) dat de meet in zicht is.

Ik raad dus aan wie in zee gaat met lbk om een clausule te voorzient dat als ze het kedietaanbod niet doen binnen de (bvb) 2 maand dat je dan geen dossierkosten betaald (of zelfs via e-mail overeenkomen met de agent).


tom
[ bankshopper ]
donderdag 2 december 2010
20:18
Het is moeilijk om LBK te beoordelen op één filiaal aangezien dit allemaal zelfstandige kantoren zijn. Het kan natuurlijk afhangen van die ene zelfstandige die wat trager werkt ;-)

Zelf heb ik destijds ook nog geshopt bij LBK en moet zeggen dat ik daar wel snel een voorstel kreeg. Het is niet omdat je een wacht op een aanbod dat je daarvoor moet blijven wachten, als je elders een goed voorstel krijgt zou ik er zeker op ingaan. Zeker met de nu toch wat stijgende tarieven in mijn ogen. Toch zeker op de vaste rentevoeten.





  U moet zich aanmelden om te kunnen reageren op dit aanbod.


nog geen account?
 
Voorstel zoeken
Schuldsaldo toevoegen
Schuldsaldo zoeken

[ advertentie ]









www.renteopdevoet.be |  www.rodv.be |  disclaimer / gebruiksvoorwaarden |  adverteren
Renteopdevoet.be® - 2010